Vragen? | +31 85 208 8060

Care en dare zussen training rsz
Care, do you Dare and Dare, do you Care?

In een leuk bedrijf werkten twee zussen als supervisor, Care en Dare. Ze waren in alle opzichten elkaars tegenpolen. Care was bedachtzaam, geduldig en bekwaam in het zorgen voor anderen. Dare daarentegen was avontuurlijk, moedig en altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Op een dag besloten ze een managementtraining bij te wonen, gericht op leiderschap en coaching. Ze hoopten beiden waardevolle lessen te leren, maar ze benaderden de training heel anders.

Care, die altijd gaf om het welzijn van anderen, nam een zorgzame benadering. Ze luisterde goed naar haar medecursisten en stelde zich beschikbaar om te helpen waar nodig. Ze bouwde sterke relaties op en motiveerde haar team met haar zorgzame aard. Haar groep werkte harmonieus samen en bereikte snel hun doelen. Ze begreep dat goede leiders eerst goed moeten zorgen voor de behoeften van hun teamleden.

Dare, aan de andere kant, wilde de grenzen van haar leiderschapsvaardigheden verleggen. Ze stelde zichzelf uitdagende doelen en durfde risico's te nemen. Hoewel ze soms fouten maakte, leerde ze snel en bleef ze haar team inspireren met haar vastberadenheid en moed. Ze begreep dat leiders soms moeten durven, zelfs als het betekent dat ze buiten hun comfortzone treden.

Terwijl de training vorderde, merkten Care en Dare dat hun benaderingen elkaar aanvulden. Care leerde dat ze soms moest durven vertrouwen op haar instincten en lef tonen in haar beslissingen. Dare leerde dat zorgzaamheid en aandacht voor de behoeften van haar teamleden essentieel waren om een sterke basis voor succes te leggen.

Aan het einde van de training werden Care en Dare geprezen om hun leiderschapskwaliteiten. Care had een team opgebouwd dat sterk en loyaal was, terwijl Dare haar team had uitgedaagd om hun grenzen te verleggen en tot grotere hoogten te stijgen. Samen realiseerden ze zich dat het beste leiderschap een combinatie was van zorgzaamheid en durf.

Terug op hun bedrijf deelden Care en Dare hun geleerde lessen met hun collega’s en medewerkers. Ze inspireerden anderen om zorgzaam te zijn voor hun teams, maar ook om de moed te hebben om te durven in het gezicht van uitdagingen. Het bedrijf bloeide op, omdat ze begrepen dat de kracht van leiderschap lag in het evenwicht tussen Care en Dare.

feedback

Feedback; de zuurstof van je organisatie

Mei 2024

In de snelle wereld van vandaag, waarin bedrijven en organisaties voortdurend streven naar verbetering en innovatie, is feedback geven een onmisbare praktijk geworden. Toch merken we bij veel bedrijven een schrijnend tekort, in veel facetten. Zelfs privé.

Feedback speelt namelijk een cruciale rol in persoonlijke en professionele ontwikkeling. Het biedt niet alleen een routekaart voor verbetering, maar bevordert ook open communicatie en versterkt de relaties binnen een team. In deze PMC blog bespreken we waarom feedback geven zo belangrijk is en hoe het effectief kan worden ingezet om zakelijke en persoonlijke succes en groei te bevorderen.

Man vr act

Over Actieve mannen en Effectieve vrouwen

April 2024

Om te begrijpen waarom mannen vaak actiever zijn en vrouwen effectiever in organisaties, moeten we dieper ingaan op de psychologische en sociale dynamiek die deze verschillen vormgeven. Hoewel generalisaties altijd beperkt zijn en individuele variatie groot is, kunnen we desondanks enkele trends en patronen identificeren die de neiging van mannen tot activiteit en vrouwen tot effectiviteit in organisatorische contexten verklaren.

Management zonder ziel

Stop de epidemie. De impact van de huidige managementpraktijken op de ziel van organisaties.

Maart 2024

In zijn artikel ‘Management zonder ziel is een epidemie geworden’ bespreekt Henry Mintzberg de impact van de huidige managementpraktijken op de ziel van organisaties. Hij bekritiseert het toenemende gebruik van management als een wetenschap die zich richt op kwantificeerbare en meetbare aspecten, zoals financiën en processen, ten koste van de menselijke aspecten van organisaties. Deze benadering, betoogt Mintzberg, heeft geleid tot een gebrek aan bezieling en betrokkenheid binnen organisaties.

 

PMC.nl is al meer dan 33 jaar marktleider in maatwerk bedrijfstrainingen, leiderschapstrainingen, salestrainingen en personal coaching.

Contact
Correspondentieadres

Vroenhoutseweg 29 A
4703 SH Roosendaal

085 2088 060

info@pmc.nl

Trainingslocaties: Roosendaal, Bosschenhoofd en Breda