Salestraining
Verkooptraining: ultieme commercie
Het salesvak is afwisselend, prikkelend en zit boordevol verschillende uitdagingen. Iedere klant vraagt om een andere aanpak en het is aan jou om die te herkennen en in de praktijk te brengen. Om te leren hoe je op de juiste manier met jouw klanten omgaat, is het van belang dat je een salestraining volgt. Zo leer je alles op het gebied van communicatie, onderhandelingen en de fijne kneepjes van het salesvak.

Salestraining Accountmanagement
PMC biedt onder andere de training Accountmanagement aan. Dit is een salestraining waarin jij je communicatieve vaardigheden aanzienlijk verbetert. Je leert hoe je moet omgaan met weerstand vanuit de klant en hoe je dit het beste kunt weerleggen, zodat je samen toewerkt naar de gewenste deal. Het doel van sales is immers een win-winsituatie creëren. De training Accountmanagement duurt in totaal 7 weken en bestaat uit een wekelijkse bijeenkomst en 3 uur zelfstandig werken aan theorie- en praktijkopdrachten. Hierbij komen de onderwerpen klantenpsychologie, deals sluiten, remote sales, product marktcombinaties en verkoopstructuren aan bod. Na de training:
- Kun je belangrijke klantrelaties onderhouden én uitdiepen
- Pas je klantenpsychologie makkelijker toe in de praktijk
- Communiceer je effectiever met de klant
- Ben je in staat om bezwaren van de klant te weerleggen
Het belang van salestraining
Om je huidige klanten tevreden te houden en nieuwe klanten te werven, dien je op het gebied van sales getraind te zijn. Verkopen is een vak apart, waarbij gesprekstechnieken en diverse verkooptechnieken, zoals consultative selling, een belangrijke rol spelen. Door middel van een salestraining met zowel theorie als praktijk, raak jij snel vertrouwd met salesvaardigheden en geef je je verkoopresultaten een boost.
Doelen van de verkooptraining
De insteek van een verkooptraining is om je salesresultaten te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan een hogere klanttevredenheid, effectiever prospects omzetten naar klanten en een hogere omzet.
Na het volgen van een training ben je zelfverzekerder, heb je meer kennis van zaken en beheers je alle belangrijke gesprekstechnieken die bij sales aan bod komen. Bovendien weet je in een mum van tijd de communicatiestijl van je klant te herkennen, zodat je je eigen houding en aanpak hierop kan aanpassen. In de praktijk zul je merken dat een verkooptraining van PMC zijn vruchten afwerpt.
Al meer dan 28 jaar marktleider
PMC is al ruim 28 jaar gespecialiseerd in coaching, salestrainingen en leiderschapstrajecten op maat. We zijn marktleider in het trainen, begeleiden en opleiden van personeel met uiteenlopende functies binnen organisaties. Naast salestrainingen, geven we trainingen op het gebied van:
Veelgestelde vragen over salestrainingen
Heb je nog vragen over onze salestrainingen? Hieronder geven we antwoord op enkele veelgestelde vragen.
Wat is de gehele duur van een training?
Dit is afhankelijk van het type training. Zo duurt onze Accountmanagement training 7 weken, bestaande uit een wekelijkse bijeenkomst en 3 uur zelfstudie per week.
Waar vindt de salestraining plaats?
De salestraining is incompany, wat inhoudt dat de bijeenkomsten van de salestraining binnen je eigen organisatie plaatsvinden.
Wat is het mogelijke aantal deelnemers van de verkooptraining?
In totaal kunnen er 8 tot 12 deelnemers meedoen aan de training.
Neem contact op
Heb je nog geen antwoord op je vraag? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van onze salestrainingen? Neem dan contact op met onze adviseurs. Dit doe je door te bellen naar 085 208 8060, te mailen naar advies@pmc.nl of ons contactformulier in te vullen.
Kennismaken? Masterclass!
8