Vragen? | +31 85 208 8060

Sales is een One Chance mentaliteit geworden

Ik herinner me de goede oude tijd van opstaan en aan het werk gaan, het moeten bellen, het opvolgen van oude prospects en het vinden van leads om nieuwe sales te doen. Destijds was het de enige manier.

Maar toen kwam de technologie en de social media, en het spel veranderde. Helemaal. De manier waarop we moeten verkopen aan prospects is nu een geheel nieuw en ander beest.

Een decennium of zo geleden, toen er veel minder concurrentie was, was er een gezegde onder de verkopers dat was, "Haal genoeg 'nee's' en je krijgt uiteindelijk een 'ja'!

In de huidige zeer competitieve omgeving, moet je nu een "one chance" mentaliteit hebben als je wilt slagen. Het betekent dat je het de eerste keer goed moet doen, anders zal je prospect elders kopen. Voorbij zijn de dagen van een succesvolle follow-up. Als ze "nee" zeggen en niet kopen, is de enige manier om van gedachten te veranderen in veel gevallen door het aanmoedigen van een mentaliteitsaanpassing door middel van informatie - maar dit kan bijna onmogelijk zijn als ze al eens "nee" tegen de verkoop hebben gezegd.

De manier om dit scenario te vermijden is door uw verkoopprocessen te stroomlijnen en uw verkoopcyclus te verkorten. Dit kan gemakkelijk worden gedaan door zich te concentreren op het aanscherpen van uw kwalificatieproces en door gebruik te maken van assertieve of prescriptieve sluitingssequenties als vervolg op het feit dat u aan uw prospect hebt bewezen dat u de expert bent en dat je unieke kenmerken of diensten heeft die concurrenten niet bieden. De sleutel is ervoor te zorgen dat je minimaal vijf unique selling points (USP’s) hebt en deze in elke uitleg of demonstratie te gebruiken om push back te verminderen en mensen te inspireren om moeiteloos te kopen.

feedback

Feedback; de zuurstof van je organisatie

Mei 2024

In de snelle wereld van vandaag, waarin bedrijven en organisaties voortdurend streven naar verbetering en innovatie, is feedback geven een onmisbare praktijk geworden. Toch merken we bij veel bedrijven een schrijnend tekort, in veel facetten. Zelfs privé.

Feedback speelt namelijk een cruciale rol in persoonlijke en professionele ontwikkeling. Het biedt niet alleen een routekaart voor verbetering, maar bevordert ook open communicatie en versterkt de relaties binnen een team. In deze PMC blog bespreken we waarom feedback geven zo belangrijk is en hoe het effectief kan worden ingezet om zakelijke en persoonlijke succes en groei te bevorderen.

Man vr act

Over Actieve mannen en Effectieve vrouwen

April 2024

Om te begrijpen waarom mannen vaak actiever zijn en vrouwen effectiever in organisaties, moeten we dieper ingaan op de psychologische en sociale dynamiek die deze verschillen vormgeven. Hoewel generalisaties altijd beperkt zijn en individuele variatie groot is, kunnen we desondanks enkele trends en patronen identificeren die de neiging van mannen tot activiteit en vrouwen tot effectiviteit in organisatorische contexten verklaren.

Management zonder ziel

Stop de epidemie. De impact van de huidige managementpraktijken op de ziel van organisaties.

Maart 2024

In zijn artikel ‘Management zonder ziel is een epidemie geworden’ bespreekt Henry Mintzberg de impact van de huidige managementpraktijken op de ziel van organisaties. Hij bekritiseert het toenemende gebruik van management als een wetenschap die zich richt op kwantificeerbare en meetbare aspecten, zoals financiën en processen, ten koste van de menselijke aspecten van organisaties. Deze benadering, betoogt Mintzberg, heeft geleid tot een gebrek aan bezieling en betrokkenheid binnen organisaties.

 

PMC.nl is al meer dan 33 jaar marktleider in maatwerk bedrijfstrainingen, leiderschapstrainingen, salestrainingen en personal coaching.

Contact
Correspondentieadres

Vroenhoutseweg 29 A
4703 SH Roosendaal

085 2088 060

info@pmc.nl

Trainingslocaties: Roosendaal, Bosschenhoofd en Breda