Accountmanagement
- Bereik meer resultaat door je commerciële vaardigheden te ontwikkelen
- Weet je klant te doorgronden en stap uit de rol van adviseur
- Toon meer lef in je gesprekken en durf om de order te vragen
Data & Inschrijven
Eerste startdatum
Alle startdata

- Kosten €1.425,-
- 3 dagen
- 8 tot 12 deelnemers
- Start binnenkort
In de training Accountmanagement
Beschrijving
Wanneer je naar een voetbalwedstrijd gaat, zie je twee goed op elkaar ingespeelde teams tegen elkaar strijden. Wat je echter niet ziet zijn de jaren aan training die hieraan vooraf zijn gegaan. Ditzelfde geldt voor sales. De klant ziet een aangename gesprekspartner met veel kennis van het product of de dienst die verkocht wordt. Maar zoals bij het voetbal ziet de klant niet alle weken training die hieraan vooraf zijn gegaan. En net als bij het voetbal zou het team zonder deze training de wedstrijd verliezen.
Onderwerpen
- Klantenpsychologie in theorie en praktijk
- Close the deal
- Verkoopstructuren
- Communiceren ten dienste van de klant
- Hoe je Remote Sales voor je kan laten werken
Inhoud
In de training leer je je analytische, persoonlijke en strategische vaardigheden te ontwikkelen om je klanten succesvol te kunnen beheren. Je leert accountanalyses te maken, verkooptrajecten op te zetten en met succes te acquireren. Daarnaast heb je inzicht gekregen op de wijze waarop je de klantbehoefte vertaalt naar een oplossing. Je leert succesvolle verkoopgesprekken te voeren en een wederzijdse commitment te creëren voor een langdurig winstgevende relatie.
Resultaten
- Je bent beter in staat om belangrijke relaties te onderhouden en uit te diepen
- Je kan communiceren ten dienste van de klant
- Je kent je waarde en weet als geen ander bezwaren te weerleggen
- Je weet op eenvoudige wijze klantenpsychologie toe te passen in de praktijk
Voor wie eruit wilt halen wat erin zit
Voor wie?
Een onzekere verkoper is een adviseur. Een ‘nee’ is voor hen dan ook een nachtmerrie. Voor een getrainde verkoper is het een kans. In deze training boost je je salesskills naar een hoger niveau. Je leert klanten effectief in te schalen in de wijze waarop ze het meest succesvol te benaderen zijn.
Een helder overzicht van de kosten
Kosten training
Je investering in de training bedraagt € exclusief 21% btw.
Materiaal
Jouw investering in de syllabus bedraagt € 80,- exclusief 21% btw. Je ontvangt hiervoor:
- Syllabus
- Persoonlijke licentie voor de PMC online leeromgeving
- 6 mnd toegang tot online trainingen van Caspire.io
- Het Voetstuk (managementroman)
Daarnaast ontvang je de hand outs van de lesstof en wordt er gebruikt gemaakt van online testen en scans. Mocht je reeds in het bezit zijn van de syllabus of deze niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.
Arrangement
Voor een trainingsdag bestaande uit een ochtend- en middagdeel bedragen de kosten €59,- per dag. Hier zijn koffie, thee, fris en lunch bij inbegrepen. Indien een lesdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.
Programma en inhoud
Opbouw en duur
De training beslaat in totaal 6 weken met tweewekelijks 1 bijeenkomst. Naast deze trainingsdagen ben je wekelijks 3 uur zelfstandig aan het werk met theorie- en praktijkopdrachten via het PMC online portaal.
Inhoud
Wanneer je naar een voetbalwedstrijd gaat, zie je twee goed op elkaar ingespeelde teams tegen elkaar strijden. Wat je echter niet ziet zijn de jaren aan training die hieraan vooraf zijn gegaan. Ditzelfde geldt voor sales. De klant ziet een aangename gesprekspartner met veel kennis van het product of de dienst die verkocht wordt. Maar zoals bij het voetbal ziet de klant niet alle weken training die hieraan vooraf zijn gegaan. En net als bij het voetbal zou het team zonder deze training de wedstrijd verliezen.
In stappen
Accountmanagement gaat je verbeteren. En daar durven we ons hand voor in het vuur te steken. Hoe we dat kunnen aantonen? Simpel. Voorafgaand de training vul je de Ontwikkeltest in en ontvang je een ontwikkelrapport. Hiermee heb je gelijk in beeld wat je leerdoelen zijn en wat je moet doen om deze te behalen. Met behulp van de trainer ga je gericht en gefocust aan de gang met jouw ontwikkelplan. Je gaat veranderen, je gaat verbeteren en je gaat groeien. Op het eind van het traject volgt er nog een eindmeting. Hierna ontvang je opnieuw een rapport. Hierin zie je overzichtelijk hoe je bent gegroeid en hoe je (zelfstandig) je ontwikkeling het beste kan vervolgen.
Certificaat
Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van de Pieterman Management Combinatie Groep. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven gewaardeerd certificaat in huis.
Incompany
Effectief en efficiënt
Hebben meerdere collega’s binnen jouw organisatie dezelfde leervraag? Dan adviseren wij een incompany training. Hiermee is het mogelijk om een uniek maatwerkprogramma op te stellen wat gericht is op de leerwensen- en doelen van de organisatie. Onze programmaspecialisten passen de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.
Pluspunten van Incompany
Complexe vraagstukken, uitdagingen en dillema’s vertalen we naar ontwikkelprogramma’s waarin blijvende verandering centraal staat. Casuïstiek, opdrachten en theorie wordt volledig toegespitst op de organisatie. Zo wordt de geleerde theorie direct in de praktijk gebracht. Dit zorgt voor impact bij deelnemer en organisatie.
Onze incompany en maatwerktrajecten zijn ontwikkeld op basis van een wetenschappelijk gefundeerde visie op ontwikkeling. Hierbij staat blijvende verandering en duurzame ontwikkeling centraal.
- We werken van theorie naar praktijk
- Competentieontwikkeling en ambitie
- We leren te doen in de werkcontext
Er zijn nog geen beoordelingen. Schrijf als eerste er een.