Klantgerichtheid voor technici
- Invulling geven aan de behoefte van klanten
- Conflicten voorkomen of oplossen
- Streven naar optimale tevredenheid
Data & Inschrijven
Eerste startdatum
Alle startdata

- Kosten €750,-
- 2 dagen
- 8 tot 12 deelnemers
- Start binnenkort
In de training Klantgerichtheid voor technici
Beschrijving
Klanten zijn gecharmeerd door een goedgeoliede verkooporganisatie en een goed product voor de juiste prijs. Totdat er een klacht optreedt en een technische oplossing gevraagd wordt. Dan is klantgerichtheid erg belangrijk omdat de continuiteit met het verkoopcontact en het vertrouwen in het product ter overweging kan staan. Een vakopgeleide serviceman is goed, maar een klantgerichte serviceman is in dat geval nog beter.
Onderwerpen
- Klanttypologiën in theorie en praktijk
- Een gewonnen discussie is een verloren klant – Conflicthantering
- Herkennen van koopsignalen
- Kwaliteit zichtbaar maken – Ambassadeurschap
- Ambassadeurschap is meedoen en meepraten, niet meer doen en meer praten
Inhoud
In deze training leert u als technische man hoe verschillende klanten met storingen omgaan en hoe ze behandeld willen worden. Diverse specifieke omgangsvormen komen uitgebreid aan de orde en alle do’s and don’ts worden geïnventariseerd. Klachtenbehandeling komt eveneens uitgebreid aan de orde en het verschil tussen producteigenschappen en productbeleving wordt behandeld. Dit geeft veel inzicht in de verschillende verwachtingen die klanten over het product kunnen hebben.
Resultaten
- Je haalt niet alleen trots uit je techniek, maar ook dankbare erkenning door tevreden klanten en je organisatie
- Je beseft dat je geen verlengstuk bent van sleuteltje 10, maar iemand die totaaloplossingen brengt
- Je draagt bij aan meer omzet omdat je meer koopsignalen opvangt
- Je bent een ambassadeur geworden die voor trouwe en voor nieuwe klanten zorgt
Elke technicus is een duurzame ambassadeur
Â
Voor wie?
Alle technici die met klanten, gebruikers en afnemers te maken hebben
Een helder overzicht van de kosten
Â
Kosten training
Je investering in de training bedraagt € exclusief 21% btw.
Materiaal
Jouw investering in de syllabus bedraagt € 80,- exclusief 21% btw. Je ontvangt hiervoor:
- Syllabus
- Persoonlijke licentie voor de PMC online leeromgeving
- 6 mnd toegang tot online trainingen van Caspire.io
- Het Voetstuk (managementroman)
Daarnaast ontvang je de hand outs van de lesstof en wordt er gebruikt gemaakt van online testen en scans. Mocht je reeds in het bezit zijn van de syllabus of deze niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.
Arrangement
Voor een trainingsdag bestaande uit een ochtend- en middagdeel bedragen de kosten €59,- per dag. Hier zijn koffie, thee, fris en lunch bij inbegrepen. Indien een lesdag virtueel wordt gegeven komen de arrangementskosten voor die dag te vervallen.
Programma en inhoud
Opbouw en duur
In de training Klantgerichtheid voor technici leer je binnen 2 dagen de klanten kennen die je als vakman je werk laten doen. In diezelfde twee dagen leer je welke typen klanten extra of speciale aandacht behoeven en hoe je daar in je korte tijd effectief mee omgaat, hoe je conflicten oplost, hoe je allerlei waardevolle koopsignalen opvangt die de sales niet kan bemerken en hoe je de ambassadeur wordt van je organisatie waardoor je klant voor jullie blijft kiezen.
Inhoud
We houden ons voornamelijk bezig in wat de klant beweegt. Bijvoorbeeld de beleving van je dienst of product en niet de technische eigenschappen. En welke verwachtingen klanten kunnen hebben, buiten je vakmanschap om. Teleurstellingen kunnen we dus ook voorkomen, en daar moet je dan ook mee kunnen omgaan op een manier die tot tevredenheid leidt, en niet tot escalatie. We werken ook aan een gekoppelde binnen- en buitendienst, zodat je meer inzicht krijgt in je bijdrage.
In stappen
Klantgerichtheid voor technici gaat je verbeteren. En daar durven we ons hand voor in het vuur te steken. Hoe we dat kunnen aantonen? Simpel. Voorafgaand de training vul je de Ontwikkeltest in en ontvang je een ontwikkelrapport. Hiermee heb je gelijk in beeld wat je leerdoelen zijn en wat je moet doen om deze te behalen. Met behulp van de trainer ga je gericht en gefocust aan de gang met jouw ontwikkelplan. Je gaat veranderen, je gaat verbeteren en je gaat groeien. Op het eind van het traject volgt er nog een eindmeting. Hierna ontvang je opnieuw een rapport. Hierin zie je overzichtelijk hoe je bent gegroeid en hoe je (zelfstandig) je ontwikkeling het beste kan vervolgen.Â
CertificaatÂ
Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van de Pieterman Management Combinatie Groep. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven gewaardeerd certificaat in huis.
Incompany
Effectief en efficiëntÂ
Hebben meerdere collega’s binnen jouw organisatie dezelfde leervraag? Dan adviseren wij een incompany training. Hiermee is het mogelijk om een uniek maatwerkprogramma op te stellen wat gericht is op de leerwensen- en doelen van de organisatie. Onze programmaspecialisten passen de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.
Pluspunten van Incompany
Complexe vraagstukken, uitdagingen en dillema’s vertalen we naar ontwikkelprogramma’s waarin blijvende verandering centraal staat. Casuïstiek, opdrachten en theorie wordt volledig toegespitst op de organisatie. Zo wordt de geleerde theorie direct in de praktijk gebracht. Dit zorgt voor impact bij deelnemer en organisatie.
Onze incompany en maatwerktrajecten zijn ontwikkeld op basis van een wetenschappelijk gefundeerde visie op ontwikkeling. Hierbij staat blijvende verandering en duurzame ontwikkeling centraal.
- We werken van theorie naar praktijk
- Competentieontwikkeling en ambitie
- We leren te doen in de werkcontext
Er zijn nog geen beoordelingen. Schrijf als eerste er een.